Skip to main content

Kolejna rewolucja Facebooka - kupowanie prezentów

facebook-aplikacjeUrodziny znajomego, imieniny matki? Facebook oferuje od dzisiaj jednym kliknięciem zakup prezentu z jednoczesnym dostarczeniem go do domu. Ta nowa funkcja jest rozwinięciem klasycznych informacji zamieszczanych na Facebooku o różnych wydarzeniach typu, urodziny, imieniny, śluby czy narodziny. (O ekonomii portali społecznościowych czytaj tutaj)

Amerykańska firma postanowiła pójść dalej, pozwalając użytkownikom sieci społecznej jednym kliknięciem wysłać prawdziwe prezenty do swoich kontaktów.Użytkownik może wybrać dowolny rodzaj prezentu nawet skarpetki: maksymalny koszt daru nie powinien przekraczać jednak 50 dolarów w celu ułatwienia tzw. zakupów impulsowych.

Ze swojej strony, odbiorca otrzyma zawiadomienie stwierdzające, że przyjaciel kupił coś mu kupił. Może ona, w przypadku odzieży, wybrać rozmiar i kolor, zmienić smak zakupionego ciast .. lub wymienić swój dar przeciwko drugiemu. Oczywiście, wszystkie to pojawi się na ścianie u dwóch zaangażowanych osób w wymianę handlową.

Facebook dokonując jednak tej swoistej rewolucji, zmienia się coraz bardziej z portalu społecznościowego w firmę pośredniczącą w zakupach, co wg. ekonomistów może mu przynieść ogromne dochody. Celny strzał firmy.

red. mediologia.pl  (źródło  - Le Monde, Liberation)

  • Utworzono .
  • Kliknięć: 4092