Pinterest - Facebook dla kobiet

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Pinterest to jedna wielka tablica, na której użytkownicy mogą przyczepiać fragmenty odnalezionych stron internetowych. Za pomocą zainstalowanego rozszerzenia serwis po prostu "zasysa" obrazki ze wskazanej witryny i publikuje je na tablicy. Brzmi banalnie, ale ważne jest wykonanie. Tę olbrzymią ilość informacji pokazuje genialnie zaprojektowany interfejs - wchodzimy na stronę i jedyne, co musimy robić, to przewijać jej zawartość aż coś nas zainteresuje.

 

Dawniej zbierałeś znaczki, kolekcjonowałeś zdjęcia w albumach, dzisiaj jesteś użytkownikiem Printerest.com – no wykorzystując stare jak świat potrzeby utrwalania materialnego naszej pamięci i dzielenia się nią z innymi robi karierę od kilku miesięcy nowy portal społeczności owy założony m.in. przez Bena Silbermanna, który w wywiadzie udzielonym niedawno stwierdził : „Jako dziecko uwielbiałem kolekcje. Zbierałem wszystko - od owadów, przez znaczki po książki. Uważam, że to, co kolekcjonujesz, bez względu na to, czy są to meble, czy muzyka na Twoim iPodzie - mówi dużo o tym, kim jesteś.”.

Pinterest zachęca swoich użytkowników do „porządkowania i dzielenia się wszystkimi ładnymi rzeczami, które znajdują w sieci”. Wystarczy taki obrazek skopiować do swego profilu na serwisie (albo oznaczyć specjalną „pinezką” – stąd ang. słówko „pin” w nazwie). W przypadku większości są to przede wszystkim wyszukane w internecie zdjęcia apetycznego jedzenia (tzw. food porn), oryginalnej odzieży czy designerskich wnętrz domów. Dzięki możliwości kategoryzacji zdjęć łatwo wyszukać inne osoby, które podzielają te same pasje i zacząć obserwować ich wirtualne znaleziska. W ciągu ostatniego roku Pinterest zdobył miano najszybciej rosnącej niezależnej strony internetowej. W kwietniu 2012 serwis odnotowywał dziennie aż 4 mln odwiedzin (dla porównania - w styczniu były to dwa miliony), przy czym średnio każda z takich wizyt trwała ponad 14 minut.

Błyskawicznie pojawiły się również jego klony: Pinspire, Pinblr i polska Zszywka oraz serwisy wiernie naśladującego jego wygląd: muzyczny Loudlee czy life-style’owy Easy Living. Portal robi furorę wśród kobiet w średnim wieku – szczególnie w USA. 85% użytkowników tego serwisu stanowią kobiety. Niektórzy badacze twierdzą, ze wzrastajaca popularność serwisu jest zapowiedzią – definitywną – końca kryzysu ekonomicznego, ponieważ Pinterest nastawiony jest przede wszystkim na konsumpcję. Jego krytycy stanowczo stwierdzają: Pinterest jest dla znudzonych, materialistycznych gospodyń domowych. Inni punktują jeszcze dobitniej: zasada stojąca za tym serwisem to: „myśl mniej, konsumuj więcej”. redakcja mediologia.pl

Drukuj E-mail