Sukces polskich gier komputerowych

Zdaniem wielu fachowców produkcja gier komputerowych staje sie najważniejszą polską specjalnością i naszym najlepszym towarem eksportowym. - powiedział wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak podczas spotkania z twórcami gier "Wiedźmin" oraz "The book of Elm". 12 sierpnia 2011 r. w Ministerstwie Gospodarki odbyła się konferencja poświęcona dwóm polskim grom, które podbijają światowy rynek informatyczny, chodzi o grę Wiedźmin, która sprzedała się w liczbie 1,7 miliona egzemplarzy. Gra Wiedźmin 2 Zabójcy Królów odnosi także spory sukces.

 Na spotkaniu wicepremier Pawlak stwierdził ,że:

Wartość polskiego rynku  informatycznego plasuje nas w pierwszej 20-ce światowych rankingów. Duża część tego sektora to produkcja sprzętu i wyposażenia. Na szczególną uwagę zasługują jednak te obszary, które wymagają przebojowości i kreatywności, czyli rynek gier


Ogromne sukcesy na arenie międzynarodowej, które odniosła już gra Wiedźmin, spowodowane są  nie tylko wyobraźnią informatyczną twórców gry ale także znakomitym wykonaniem plastycznym. Wiedźmin zdobył ponad 100 branżowych nagród. - Polskie gry śmiało mogą konkurować ze światowymi potęgami. W tej branży dobry produkt zostanie szybko zauważony i odniesie globalny sukces, bez względu na kraj, z którego pochodzi - podkreślił Adam Kiciński prezes zarządu CD Projekt

Autorzy "The book of Elm", Zespół Cellardoor z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, to z kolei zwycięzcy tegorocznej edycji konkursu Microsoft Imagine Cup, w kategorii Game Design - Silverlight. - Nasza gra jest przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym. Uczy je nie tylko jak dbać o środowisko, ale też zachęca do czytania - powiedział Oskar Szulc, współtwórca gry.


Redakcja portalu {jcomments on}

Drukuj E-mail