Z Twittera i Facebooka na Google+

Według analityków Internetu z brytyjskiej firmy YouGov Investment Products żaden z istniejących obecnie serwisów społecznościowych nie zyskiwał popularności tak szybko, jak ma to miejsce w przypadku społeczności Google. Rosnąca popularność serwisu społecznościowego Google niepokoi coraz bardziej właścicieli Facebook i Twitter.

Według przedstawicieli koncernu Google z uruchomionego pod koniec czerwca serwisu korzysta już ok. 25 mln użytkowników. Zdaniem analityków  dołączyć do społeczności Google+ pragnie w ciągu najbliższego roku 16 mln dorosłych Amerykanów. Z badania przeprowadzonego przez firmę YouGov wynika również, że konto w serwisie społecznościowym Google posiada już 13 proc. dorosłych mieszkańców Stanów Zjednoczonych.

Analitycy podkreślają, że rosnąca popularność serwisu Google+ najpewniej zaowocuje spadkiem przychodów operatorów pozostałych serwisów społecznościowych. Przedstawiciele koncernu Google nie ukrywają jednak, że Google+ ma konkurować przede wszystkim z serwisem Facebook. Do rejestracji w serwisie społecznościowym Google zachęcać mają m.in. rozbudowane funkcje ułatwiające budowanie grup osób o podobnych zainteresowaniach, a także szeroka integracja z innymi usługami internetowymi amerykańskiego giganta.

Warto wspomnieć, że w prace nad rozwojem funkcji Google+ zaangażowani zostali przedstawiciele wszystkich niemal grup projektowych Google. Niedawno serwis wzbogacono m.in. o pierwsze gry. Na razie jednak nie każdy ma możliwość zalogowania się do Google+, wciąż portal jest w fazie testowej i przyjmuje limitowaną ilość nowych użytkowników. Jeżeli chcemy się zarejestrować musimy zostawić swój adres e-mail, a Google da nam znać, gdy tylko będą gotowi do zapraszania kolejnych osób.

 

Redakcja portalu Mediologia

Drukuj E-mail