Napisane przez mediologia dnia . Wysłane Technologie.

Samsung wypowiedział wojnę reklamową Apple

6dbe479e-00c3-11e2-bb9e-82f01ec9a245-493x880W ostatnią niedzielę firma Samsung opublikowała w całej prasie amerykańskiej agresywną reklamą, która naśmiewa się z najnowszego telefonu Apple iPhone 5 sprzedawanego na światowym rynku, od piątku. "Nie trzeba być geniuszem ", aby zrozumieć, że Samsung Galaxy S3 - koreański konkurent iPhona 5 jest prawie pod każdym względem lepszy od iPhone 5, taki jest sens przekazu zawartego w reklamie.

Reklamy Samsung są przeznaczone przede wszystkim dla użytkowników telefonów Galaxy w celu wzmocnienia ich wyboru, wyjaśnił Brian Wallace, wiceprezes ds. strategii marketingowej na inauguracji kampanii. Reklama ma również przekonać amerykanów, że Apple nie ma monopolu na innowację i że Koreańczycy także umieją produkować najwyższej klasy telefony.

Reklama wpiera w ten sposób wizerunek produkcji koreańskiej w USA i odniosła sukces, gdyż na Facebooku aż 150 000 tysięcy użytkowników kliknęło na nią : „lubie to”. Ale wywołała też kontrakcję fanów iPhona 5, którzy właśnie na Facebooku ukuli antyslogan, który brzmi : "Nie trzeba być geniuszem, aby wiedzieć, które telefon jest najbrzydszy". Otóż wydaje się nam, że firma koreańska nie docenia kultu prawie religijnego, jaką cieszy się firma Apple na całym świecie. Od kilku lat coraz częściej w mediach pada pojęcie "kult Apple", autorzy programu Secrets of Superbrands starają się wyjaśnić fenomen takich firm jak Facebook, Apple czy Twitter. (czytaj również - Apple to nie marka to religia)

Alex Riley, autor tego programu, postanowił poświęcić jego pierwszą część na przedyskutowanie niebywałego fenomenu marki Apple. Odcinek poświęcony tej firmie rozpoczyna się od zaprezentowania krótkiego materiału wideo, który przedstawia klientów i sprzedawców przed londyńskim Apple Store w Covent Garden. Ludzie pokazani w tej scenie wyglądają jakby znajdowali się w czasie religijnego uniesienia. To właśnie to wydarzenie zachęciło Riley'a do zbadania fenomenu firmy zarządzanej przez charyzmatycznego Jobsa.

Badanie mózgu Brooks'a ujawniło ciekawe różnice przy reakcjach na produkty różnych marek. Wnioski z tego rezonansu ujawniły, że umysł pacjenta przeprowadza takie same procesy jakie wykonywane są w mózgach osób wierzących po obejrzeniu wizerunku czy obrazu związanego z ich religią.

Mózgi fanatyków Apple przeprowadzają analogiczne operacje do tych zachodzących w umysłach ortodoksyjnych wyznawców różnych religii - taką tezę wysnuli brytyjscy neurolodzy, temat ten poruszono w filmie dokumentarnym emitowanym ostatnio właśnie w programie Secrets of Superbrands. Czy Samsung przegra batalię z fanatykami Appla?

Piotr Piętak    (źródła - Le Figaro,  Liberation)

Portal ogłoszeniowy ze sprzętem apple