Skip to main content

Chińska fabryka PC podbija rynek w USA

1769471 3 13a0 la-part-mondiale-des-pc-au-deuxieme-trimestre 284823c2d582b75837b8736be8304986Chiński producent komputerów Lenovo otworzy fabrykę montującą komputery domowe PC w Whitsett, Karolina Północna, poinformował w internetowym wydaniu z 2 października br. Wall Street Journal. Na razie utrzymanie, zakładu będzie kosztować kilka milionów dolarów i zatrudni on sto osób.

Wprawdzie koszt pracy jest wyższy w Stanach Zjednoczonych niż w Chinach, jednak firma chińska będzie miała od tej pory bezpośredni kontakt z rynkiem w USA. Ofensywa chińskiej informatyki nie ogranicza się tylko do Ameryki Północnej. Na początku września tego roku, chińska grupa zakupiła firmę brazylijską produkującą elektroniczne gadżety CEC Reis, za 300 milionów dolarów.

Aby zwiększyć swoje udziały w rynku światowym, Lenovo wybrało prosta strategię .Firma dąży uparcie do obrony sektorów uznanych za strategiczne. To jest profesjonalny rynek i na lokalnym rynku chińskim, firma odniosła duży sukces; może pochwalić się ponad 500 milionami użytkowników. Grupa stara się również rozwijać w nowych obszarach teleinformatyki przede wszystkim w produkcji cyfrowych tabletek.
W drugim kwartale HP, amerykański producent miał 15,5% udziału w rynku PC, wyprzedzając Lenovo (14,9%) i Dell (11,1%).

red. mediologia.pl   (źródło - Wall Street Journal)

  • Utworzono .
  • Kliknięć: 4251