Skip to main content

Anatomia kryzysu - ekonomia numeryczna

W artykule pt. „Handlowanie przyszłością motor kryzysu” napisałem, że główną przyczyną aktualnego kryzysu jest wyłonienie się – w latach 80–tych XX wieku jednolitego globalnego rynku kapitałowego działającego w czasie rzeczywistym oraz gwałtownie wzrastająca w tym czasie liczba finansowych transakcji oparta na wytwarzaniu potencjalnego zysku w przyszłości (tzw. derywaty i opcje).

Czytaj więcej: Anatomia kryzysu - ekonomia numeryczna

  • Utworzono .
  • Kliknięć: 4374

Handlowanie przyszłościa - motor kryzysu

Wiemy tylko tyle, że USA i inne kraje zachodnie aby ratować swoje banki, wydrukowały około  2 bilionów dolarów, które teraz my czyli przedsiębiorcy i pracownicy będziemy musieli wyjąć z naszej kieszeni by  uratować od bankructwa nasze państwa. To jest jeden jedyny fakt , który rozumieją zarówno wybitni ekonomiści jak i przeciętni obywatele. Reszta to bełkot dziennikarzy i tzw. specjalistów giełdowych. Dlatego warto przypomnieć podstawową przyczynę cywilizacyjną aktualnego kryzysu.

Czytaj więcej: Handlowanie przyszłościa - motor kryzysu

  • Utworzono .
  • Kliknięć: 3091

Internet czyli wiedza sprofanowana

Jak kultura obrazu i ekranu zmienia nasze myślenie? Czy jest ona kompatybilna z gospodarką opartą na wiedzy a wiec na nauce czy przeciwnie pomiędzy „obrazami” i „wiedzą” istnieje sprzeczność, która może doprowadzić do coraz większej irracjonalizacji życia społecznego i gospodarczego?

Czytaj więcej: Internet czyli wiedza sprofanowana

  • Utworzono .
  • Kliknięć: 4408

Sukces polskich gier komputerowych

Zdaniem wielu fachowców produkcja gier komputerowych staje sie najważniejszą polską specjalnością i naszym najlepszym towarem eksportowym. - powiedział wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak podczas spotkania z twórcami gier "Wiedźmin" oraz "The book of Elm". 12 sierpnia 2011 r. w Ministerstwie Gospodarki odbyła się konferencja poświęcona dwóm polskim grom, które podbijają światowy rynek informatyczny, chodzi o grę Wiedźmin, która sprzedała się w liczbie 1,7 miliona egzemplarzy. Gra Wiedźmin 2 Zabójcy Królów odnosi także spory sukces.

Czytaj więcej: Sukces polskich gier komputerowych

  • Utworzono .
  • Kliknięć: 3243

Z Twittera i Facebooka na Google+

Według analityków Internetu z brytyjskiej firmy YouGov Investment Products żaden z istniejących obecnie serwisów społecznościowych nie zyskiwał popularności tak szybko, jak ma to miejsce w przypadku społeczności Google. Rosnąca popularność serwisu społecznościowego Google niepokoi coraz bardziej właścicieli Facebook i Twitter.

Czytaj więcej: Z Twittera i Facebooka na Google+

  • Utworzono .
  • Kliknięć: 3068