Skip to main content

Kobiety podbiły Twitter - boom internetowych statystyk

images 1Według badań przeprowadzonych przez agencję Beevolve, kobiety używają częściej Twittera niż mężczyźni. Według agencji kobiety stanowią 53% użytkowników drugiego po Facebooku portalu społecznościowego (z wyjątkiem Francji gdzie mężczyźni stanowią 60%).

Są one także bardziej aktywne: przeciętnie jedna kobieta zamieściła 610 wpisów, natomiast mężczyzna 567. Aby uzyskać te informacje, agencja specjalizująca się w mediach społecznościowych Beevolve przeanalizowała 36 milionów kont użytkowników Twittera. Analizując zdjęcia i opisy profilów autorzy badania byli w stanie określić płeć dwóch trzecich analizowanych kont.

Również dzięki informacji zawartych w wiadomościach umieszczanych na portalu, szacuje się, że prawie trzy czwarte z zarejestrowanych na Twitterze są w wieku 15 do 25 lat. Badania takie jak te z Beevolve to jeden z niewielu sposobów na uzyskanie informacji na temat wyznawców Twitter.

{module Google reklama arty}

W przeciwieństwie do Facebooka, który posiada ponad miliard aktywnych użytkowników, nie wiemy z całą pewnością, jaka liczba osób funkcjonuje na Twitterze. Według najnowszych badań firmy francuskiej Semiocast w lipcu 2012, Twitter miał ponad 500 milionów kont, z czego mniej niż jedna trzecia są aktywne na Facebooku.

Badania dostarczają także dokładnych danych o aktywności użytkowników Twittera. Użytkownicy mają średnio 208 abonentów, ale ta liczba jest zawyżona przez rachunki sław , które przekraczają 100.000 politycznych "wyznawców". 40% użytkowników portalu ogranicza się tylko do konsultowania swego konta i nie przemieszcza się w Internecie. 20% użytkowników nigdy nie zamieściło wpisu na Twitterze. 81% kont było odwiedzanych tylko przez 50 osób, a 74% kont ma mniej niż 50 fanów.

Te wszystkie dane są niezwykle istotne dla reklam zamieszczanych w Internecie i dla strategii marketingowych firm. Według eMarketer, Twitter wygeneruje w tym roku 222 milionów euro przychodów z zamieszczanych na portalu reklam czyli dwukrotnie więcej niż w roku 2011. Prognozy biznesowe w roku 2013 to 420 milionów a w roku 2014 623 mln euro uzyskanych z reklam.

Statystyki dotyczące Internetu rozwijają się coraz bardziej chociaż są one obciążone dużym prawdopodobieństwem błędu. Najpopularniejsze portale statystyczne funkcjonują w USA i korzystanie z ich danych przez firmy staje się niezbędne aby skonstruować właściwą strategię marketingową. Dwa portale cieszące się największym zaufaniem użytkowników to:

www.comscore.com  i      www.socialbakers.com


Red. mediologia.pl   (źródło - Le Monde)

  • Utworzono .
  • Kliknięć: 5312