Napisane przez mediologia dnia . Wysłane Internet.

Nowy rewelacyjny portal społecznoścowo-rekomendacyjny w Polsce

 

fa24eb407b9464c66f646701758d362b20Polsce został otwarty popularny w USA serwisu rekomendacyjno-społecznościowego Yelp (www.yelp.pl). To połączenie usług geolokalizacyjnych, porównywarki czy serwisu oferującego zniżki najróżniejszych towarów. Wyszukiwarka pozwala użytkownikom wyszukać punkt geograficzny, miejsce czy usługę, przeczytać recenzje, wystawić własną opinię, "zameldować się" w wybranym miejscu czy przyznać punkty.

Szukając np. jakiejś restauracji, otrzymujemy mapę, adres, a także opinię kogoś, kto już w nim był i zrecenzował menu. Yelp funkcjonuje zarówno jako strona internetowa, ale także w postaci mobilnych aplikacji dostępnych na smartfony i tablety z iOS oraz Androidem (na razie wyłącznie z kategoriami dla Warszawy i Krakowa), a także smartfony z Windows Phone oraz urządzenia BlackBerry.

Na razie strona internetowa w polskiej wersji działa nie najlepiej, natomiast aplikacje mobilne dość dobrze. Dysponują one wyszukiwarką, przeglądem katalogó, danymi teleadresowymi. Są też opcje społecznościowe na czele z możliwością meldowania się w danym miejscu oraz kontaktu i informacji o aktywności znajomych. Z kolei dla firm jest opcja prezentacji oraz możliwość akcji z upustami.

{module Google reklama arty}

Fantastyczna jest funkcja o nazwie monokl, która umożliwia wyświetlanie informacji o lokalach gastronomicznych i firmach, które znajdują się w zasięgu naszego wzroku. Brakuje tylko recenzji od polskich użytkowników. Yelp powstał w 2004 roku jako serwis społecznościowy.

Założyli go byli pracownicy PayPala. Jeden z nich, J. Stoppelman, szukał dobrego stomatologa, jednak nie interesowały go reklamy, lecz opinie pacjentów. Wtedy wpadł na pomysł założenia serwisu umożliwiającego odnajdywanie lokalnych firm. Z dowolnej branży, nie tylko gastronomicznej. To był sukces. Dziś spółka, notowana na nowojorskiej giełdzie, osiągnęła wartość ponad 1,7 miliarda dolarów i liczy miesięcznie blisko 80 milionów odwiedzin. Użytkownicy serwisu zamieścili w nim 30 milionów recenzji.

red. mediologia.pl