Napisane przez mediologia dnia . Wysłane Internet.

e-handel nowe logo Facebooka

facebook iconsFacebook z portalu społecznościowego zmienia się konsekwentnie w firmę komercyjną, naruszając w ten sposób przyzwyczajenia swoich użytkowników. Ta nowa strategia informatycznego giganta może – wg. specjalistów – skończyć się kompletną klapą. W Polsce pamiętamy dobrze co się stało z „gronem”.

Ostatnio, dowiedzieliśmy się, że Facebook wprowadzi przycisk "chcę", który umożliwi użytkownikom tworzenie list wymarzonych produktów. Początkowo – najprawdopodobniej - funkcja nie będzie przynosić Facebookowi przychodów, ale w dłuższej perspektywie czasowej przycisk „chcę” może być furtką do uzyskiwania zysków z dynamicznie się rozwijającego rynku e-handlu, który jest najprostszym sposobem na sprzedawanie tych list różnym firmom.

czytaj - Facebook 1 miliard uzytkowników - maszyna do robienia pieniedzy

 

Znajomość preferencji klienta to w dzisiejszych czasch najwartościowszy kapitał. Rzeczniczka Facebooka powiedziała agencji Reuters, że użytkownicy będą mogli przejść z oznaczonych produktów prosto do sprzedawcy, ale Facebook nie otrzyma z tego tytułu żadnej prowizji.

Wiadomo jednak – od programistów Facebooka -, że oprócz przycisku "want" mogą się pojawić także przyciski "collect" (zbieram) oraz "like" (lubię). Nowy przycisk "like" ma jednak różnić się w działaniu od tego tradycyjnego - będzie powodował umieszczenie informacji o "lubieniu" danego produktu w osi czasu użytkownika. I najważniejsza z punktu widzenia marketingu informacja: nowe funkcje są testowane w porozumieniu ze sprzedawcami.

Stopniowo będą udostępniane użytkownikom z USA. Biorąc pod uwagę te wszystkie prasowe doniesienia można sobie wyobrazić rozszerzenie usługi o różne opcje płatne. Brak prowizji za napędzanie ruchu do sprzedawców na obecnym etapie oznacza tylko, że ta prowizja nie pojawia się aktualnie, ale znajomość ekonomii elektronicznej podpowiada, że zostanie ona uaktywniona za jakiś czas.

Pisaliśmy już, że w ostatnim czasie Facebook intensywnie działa na rzecz spieniężenia swojego potencjału. Jest to potencjał niespotykany, bo serwis przekroczył próg miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. Tego typu kapitał społeczny o bardzo dużej sile wymiany informacji pomiędzy jego uczestnikami jest – dla firm – bezcenny. Facebook zmienia się w firmę. e-handel – to jest nowe logo Facebooka.

Piotr Piętak   (źródła -  agencja Reuters - portal di.com.pl)