e-podręczniki czyli wtórny analfabetyzm

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

542dedc693b52954764541ecaa227480Radosna dla firm – dlaczego o tym poniżej- smutna dla rodziców i dla dzieci nowina: Ośrodek Rozwoju Edukacji (ORE), realizujący w imieniu Ministerstwa Edukacji Narodowej program "E-podręczniki do kształcenia ogólnego", uruchomił ankietę konsultacyjną. Za jej pośrednictwem do końca października br. będzie można wyrazić opinię na temat kształtu e-podręczników tworzonych w ramach projektu "Cyfrowa Szkoła".

Co tym sądzą ludzie nie zarażeni pseudopostepem, którego naczelna dewizą jest zamienienie papieru na komputer? Źle i to wszyscy zainteresowani tematem od lat kilkudziesięciu – np. Umberto Eco czy R.Debray – a nie kilku jak nasi wspaniali urzędnicy i ministrowie zmieniający się z środy na piątek.

Wprowadzenie e-podręczników obniży – i tak katastrofalną – średnią przeczytanych książek przez młodzież w ciągu roku co może doprowadzić do wtórnego analfabetyzmu. Skorzystają na tym tylko firmy, które te książki wyprodukują i w interesie których ta pseudoreforma jest wprowadzana. Do wypełnienia ankiety zaproszone zostały grona pedagogiczne szkół, organizacje nauczycielskie, a także te zrzeszające rodziców dzieci w wieku szkolnym. Ankieta dostępna jest jednak dla każdego, kto chciałby mieć wpływ na ostateczny kształt e-podręczników. Innymi słowy Ministerstwo Edukacji już zadecydowało likwidacje lektury książek i zastąpienie jej para-komputerem. Narodowa katastrofa. (czytaj także - Internet czyli wiedza sprofanowana)

E-podręczniki tworzone są jako kluczowy komponent rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych - "Cyfrowa Szkoła". Zgodnie z założeniami tego programu, do 2015 roku powstanie 18 e-podręczników do 14 różnych przedmiotów. Będą one przeznaczone do użytku w szkołach podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.


Oprócz tego projekt zakłada stworzenie aż 2500 zasobów edukacyjnych, stanowiących uzupełnienie e-podręczników. Powstanie e-podręczników będzie możliwe dzięki środkom Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Na realizację projektu przeznaczono 45 mln zł.

red. mediologia.pl (źródło  - ComputerWorld)

Drukuj E-mail